1ste weekje stage - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu 1ste weekje stage - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu

1ste weekje stage

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

28 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!!
Woensdag zijn we de basisscholen gaan bezoeken waar wij donderdag stage zouden gaan lopen. Er waren 3 basisscholen en 2 middelbare scholen. Bij iedere school kwamen ze met drinken aanzetten. Je ‘moest’ hier wel drinken maar soms was het echt te vies en dan moest je het ergens zien te verstoppen als je daar de kans voor kreeg;) Eigenlijk zouden we allemaal naar een eigen basisschool gaan maar er waren er niet genoeg. Niemand wou naar een middelbare school gaan omdat daar kinderen t/m 18 jaar opzaten (wij zijn hier voor de basisschool). Deze zijn maar 2 jaar jonger als ons en dat is dus een stuk lastiger. We hebben daarom besloten om met z’n 2en naar een school te gaan. Juulke en ik gaan nu twee dagen samen naar de middelbare school en 2 dagen naar dezelfde basisschool (k kom noeit mier van det kind aaf :) grapje!) Die kinderen zijn wel super schattig en maken altijd een ‘wai’ naar ons( ze doen hun handen voor hun mond tegen elkaar en buigen hun voorhoofd). Iedereen draagt een uniform behalve de leerkrachten. Ik merkte tijdens het bezoeken van de scholen al dat de meeste kinderen amper Engels spraken.
De volgende dag zijn we begonnen met stage. Toen Juulke en ik aankwamen moesten we even in de office gaan zitten. Een leerkracht maakte voor ons het rooster. Daarna gingen wij naar het lokaal en installeerde onze dvd (er is maar 1 lokaal met dvd speler. De rest van de lokalen hebben alleen een bord). We hadden een filmpje gemaakt om ons voor te stellen. Gelukkig dat we veel foto’s hadden gebruikt want de kinderen verstonden er bijna niks van wat we vertelden. Zij verstonden eigenlijk hetzelfde als dat iemand tegen ons Turks zou praten (niks dus). Op het einde zeiden we dat de kinderen mochten gaan. Ze bleven gewoon allemaal zitten (dus dan weet je wel dat ze je echt niet verstaan anders sprint iedereen wel het lokaal uit :)). Op een gegeven moment ha d een kind het door en zei tegen de rest van de klas ‘stand up’! Iedereen stond op en zei in koor ‘thank you teacher, see you next time’. Ze leren hier alles door voordoen en nadoen (ik weet niet of ze ook echt begrijpen wat ze zeggen) De tweede klas sprak al iets beter Engels. Je had in iedere klas gelukkig wel een paar kinderen zitten die redelijk Engels verstonden. Zij konden dit soms vertalen. Bij de derde klas hadden we net alles geïnstalleerd toen het heel hard begon te regenen. Alles viel toen uit hahaha en daarna deden de tv’s het niet meer. We hebben wel een leraar die de hele dag in een hoek in de klas zit om spullen te maken en te helpen als iets niet lukt of kapot is maar hij slaapt van ´s morgens tot ´s middags dus we hebben hem maar niet wakker gemaakt;). We zijn wat anders gaan doen. Er zitten hier gemiddeld 43 kinderen in een klas en de kinderen zijn allemaal erg arm op deze school. Vrijdag zijn we weer naar deze school gegaan en we hadden een heel makkelijk werkblad gemaakt. Dit begrepen ze gelukkig wel en vonden het daarom ook leuk om te maken. Het eten was wel niet heel lekker. We kregen droge rijst met een gebakken eitje erop. ´ S avonds zijn Juulke en ik met bekende uit Venlo gaan eten (die zitten een dorpje verderop). We zijn daarna nog even over wat marktjes gaan lopen. Ik kwam een winkeltje met dezelfde parfum tegen die ik in NL al had (was ik vergeten). Ik rook aan een tester en deze rook precies hetzelfde als de echte. Ik had deze dus gekocht. Toen ik thuiskwam maakte ik de verpakking open en hadden ze in het flesje volgens mij gewoon wc spray gedaan ;). Rook echt helemaal anders en was echt te vies.
Zaterdag hebben we eerst een grote schoonmaak gehouden( mutter heej wear ik harder aan het werk gezet als thoes. Zeej hebben oak wal een iets groetere poetstik als dig). Ik had even de koelkast schoongemaakt. Er lag een dode gekko in dus snel genoeg had ik alweer hulp nodig om die weg te halen. ’S Middags hebben we een scooter gehuurd om een beetje rond te kijken. Hier rijdt echt iedereen op een scooter. Ze zitten met 1,2,3 of 4 personen op een scooter. Zelfs kinderen van 12 jaar rijden hier al op. We zijn naar Hua Hin gegaan (dit is ongeveer 25 km van Cha- am af). We hebben een beetje rond gelopen en dit is een erg leuk stadje. ’S Avonds toen we naar huis gingen werden we aangehouden door de politie. We moesten aan de kant komen staan. Hij zei dat we een boete kregen omdat we geen helm ophadden. Wij wisten niet dat dat verplicht was omdat de helft dit niet doet en in Cha- am hoeft dit ook niet (en ut is natuurlijk beater veur de pruuk zonder helm). Ik dacht dat de politie ook wel naar de brommer zou kijken want het licht was kapot en de kilometerteller en kilometerstand deden het ook niet meer. Hij keek helemaal nergens naar en gaf Juulke en mij alleen een boete voor de helm. Je raadt nooit hoeveel …….200 baht (dit is 4 euro) hahahaha. Die andere kregen geen boete omdat zij sneller weg waren.
Zondag zijn we naar het strand gegaan. Het was redelijk bewolkt en het regende zelfs een paar druppels maar ik ben toch heel erg verbrand. Het was weer een relax weekje en vandaag zijn we begonnen op de basisschool!
Vandaag zijn we begonnen met de stage op de basisschool. Juulke en ik zouden om 7.30 uur worden opgehaald. Opeens werd er om 6.00 uur hard rond ons huis geschreeuwd/ getoeterd/ geklopt dus ik werd wakker. Juulke en Michelle werden ook wakker en we waren toch wel heel bang hahaha. Wij dachten ´wie klopt er nu om 6.00 uur ’s morgens bij iemand aan´. Het leek ook echt een dronken vrouw want ze maakten veel rare geluiden. Wij hadden echt zo’n vrouw met bijna geen tanden en heel vieze kleren aan in ons hoofd. We durfden niet meer op te staan en belde naar de andere kamer om dit te zeggen. De vrouw stond er ondertussen al een half uur. Ze bleef maar dezelfde geluiden maken en roepen en alles. Op een gegeven moment besloten we om met z’n vijven naar beneden te gaan en maakte de luiken van het raam open. Stond daar de lerares van Juulke en mij die ons op kwam halen voor stage hahaha. Ze was zo vroeg omdat we met de trein moesten. Ze had ons nummer niet dus kon ons niet bellen. De treinen rijden hier nooit op tijd dus ze dacht kom maar wat vroeger ! Ik ben echt al lang niet meer zo bang geweest ;) (en nea Jorn oak neet toen Fons langs kwaam)
We beginnen over 2 uurtjes met de lessen dus ik zal in het volgende bericht schrijven hoe het is gegaan.
Internet is hier heeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam dus ik heb niet zoveel foto’s geuploadt.
Op de volgende site staan de foto´s
http://www.mijnalbum.nl/Album=GJO8HZH3

Gruseee xxxx

Rob, als ik wist dat jij het bericht zou lezen, zou ik het verhaal iets anders beschrijven ;) Ik gaf nooit antwoord op dat scrabble omdat ik daar echt slecht in ben. En met die helm leek je inderdaad pas 30. Nu begrijp ik ook waarom jij die helm steeds zo graag op wilde zetten (hij bedekte je kale hoofd). En je schrijft net zoveel als je verteld. Misschien nog wel gedetailleerder;).



  • 28 Juli 2008 - 13:14

    Serena:

    Kimmoes,
    dien verhaol is mich weer aardig good leasvoor:) ik vind 't allein erg grappig um dien verhaol in 't nederlands te laeze. maedje ik spreak dich snel:)
    xx

  • 28 Juli 2008 - 16:39

    Sjiz:

    leuke verheulke blabla.
    auk erg leuke foto's dich op dea scooter (de wets det past good beej dien imago)
    en det blauwe jurkje is aardig leuk det had ik nog noeits gezeen!
    kussssss

  • 28 Juli 2008 - 16:42

    Sjiz :

    haha zeen net det det neet aardig euver kump, maar ik vind die verhaaltjes echt vet hoor!! maar jij begrijpt dat wel maar misschien de volgende reagerende niet, mijn exuses derbij dus! :-D

  • 28 Juli 2008 - 17:03

    Ymke:

    Heey...

    Maedje zoe te laese hebse t doa super noa diene zin! Eg leuke verhaole!

    Succes met alles en ik blief dig volgen!

    xxx

  • 28 Juli 2008 - 20:51

    Susan:

    Kim...wie geweldig klinkt dit allemaol!! Bun hulemaol onder de indruk!! Ik heb dr auk zin in...Bun benieuwd noar dien verdere avonturen...Blief Genieten...

    Leefs Susan

  • 29 Juli 2008 - 09:39

    Willem-jan De Buurma:

    Heej Noobie,
    Zuut dur leuk oet allemaol. Liere die sgatjes dao auk wat van dig?
    Grusse aus Ardeche(France)

  • 29 Juli 2008 - 13:05

    Jeanne:

    Schitterend wat een verhalen. Doe je best en dan ben ik weer benieuwd hoe het jullie verder af gaat in de klas.
    Veel plezier.
    Gr. Jeanne

  • 29 Juli 2008 - 19:07

    Rob:

    Okay dan! Eigenlijk hoef ik geen helm op want mijn vleespet lijkt net op een helm. Enne van het dragen van een helm buiten Cha-am heb ik nog iets gezegd. Toch is een bekeuring in Thailand leuker dan in Nederland. Het is in ieder geval een goedkope en speciale gebeurtenis. Maarja het was ook zoveel informatie die we jullie gegeven hebben. Wat was mijn mooie Thaise nummer ook alweer? Het voordeel van een bekeuring is indien je weer die dag aangehouden wordt je gewoon die bon laat zien en dan mag je weer verder. Dus wel een bon laten uitschrijven, ook tegen corruptie. Jullie moeten een keer op de scooter+helm naat Puk Tian Beach, is wel zo'n 30 minuten rijden. Voor ons is dat 30 minuten maar voor de dames waarschijnlijk langer. Als je je rechterhand wat meer naar beneden draait op zo'n ding staat de naald van je teller al gauw tegen de 100. Maar niet doen want er kan altijd een hond, leguaan of koe oversteken. Enne toeteren helpt alleen bij honden. De ziekenhuizen in Thailand wil je waarschijnlijk niet van binnen zien, dus rustig aan. Ook de Cha-am outlet is goed te doen met de scooter. Morgen namiddag en avond is er een markt bij jullie voor de deur. Je kan er leuke dieren zien : vissen, schilpadjes, jonge hondjes, jonge aangeklede konijntjes en egeltjes. Veel plezier alvast en wel over de prijs onderhandelen anders is je budget er zo door....Wel leuk om jullie belevenissen te lezen en foto's te zien. Nog even en wij zijn er weer...tenminste in Sofitel Hua-Hin dan.

    Geniet en groetjes Rob(bie) haha

  • 29 Juli 2008 - 19:21

    Rob:

    Nog even de laatse foto's bekeken, jullie zijn ook al in Arroy geweest! Je vergeet er niet gauw de tijd.
    Heb je al Phad Thai Kay of Phad Thai Kung gegeten? Ook Kung Kraptiam Prik Thai is lekker, dit alles wel met een grote Chang bier! Ik heb Kim 2 de Thaise afhaalmenu kaart gegeven. En niet schrikken van de rekening he, het kost daar al gauw 200 Baht per persoon!
    Sawasdee khrap.

    Roberto.

  • 03 Augustus 2008 - 09:44

    Floor De Hazewiekser:

    haa maedje !

    Hoe is t daor? hes se t nog steeds naor diene zin..!
    Wal een oetdaging, lesgaeve aan kinder die amper twie jaor jonger zien..
    Ik weit neet wie de verhoudingen daor ligge, maar die kinder zullen wal wat mier respect tuune veur de docent dan heej in Nederland.

    Haop des se t mich daor neet te bont maks, want als ik unne kier nao thailand wil dan dink de lokale bevolking waarschienlijk des dich weer teruuk bis!

    Veur os begint het reisklokje noo auk te tikken en euver dreej waeke verlaote we ut stedje van lol en plezeer.
    dus tot euver 8 maond... amuseer dich en geniet maar van die geweldige ervaring!

    euver 8 maond wuurt t mich wal ffkes tied veur unne mega hos...

    xxjes floor

  • 10 Augustus 2008 - 10:50

    Oma Annie:

    Dag snoesje en Houston sigarettenhaalster bij Aldi,
    Ben nu bij Imke. Ze wordt al 14 jaar. Groetjes van Je oma Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2008

Laatste stageweek en weekje vakantie!

12 September 2008

6 t/m 12 september

01 September 2008

25 t.m 31 augustus

22 Augustus 2008

Koh Phangan, Fullmoon party

13 Augustus 2008

Weekske 3
kim

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 10991

Voorgaande reizen:

14 Juli 2008 - 14 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: