Tweede stage weekje. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu Tweede stage weekje. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu

Tweede stage weekje.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

04 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Maandag was de eerste dag dat ik begon op de basisschool. Ik had al verteld dat een lerares ons om 6.00 uur op kwam halen. We hoefden die dag uiteindelijk pas om half 1 te beginnen hahaha. Dus ik ben met Juulke maar een paar uur gaan patience. Het lesgeven was weer heel anders dan op de middelbare school. De klassen waren veel kleiner en er zat deze middag voor het grootste gedeelte de Engels/ thaise lerares bij. Zij kon sommige dingen vertalen. Dit ging erg goed dus ik dacht meteen ´ wat kunnen die goed Engels tegenover de middelbare school´. Dit viel uiteindelijk wel mee want de volgende dag was ik helemaal alleen. Het lijkt heel gemakkelijk om die kinderen les te geven maar als je steeds een andere taal moet spreken en daarbij veel met gebaren taal duidelijk moet maken, is het best lastig en heel intensief. Het is dan ook echt heel leuk als de kinderen begrijpen wat je bedoeld. De kinderen komen iedere dag om kwart over 8 met de hele school bij elkaar. Ze staan dan in rijen op het schoolplein en sommige kinderen houden een toespraak en er wordt gebeden. De eerste dag moesten Juulke en ik me voorstellen aan de hele school. ’S Middags waren de hoogste groepen buiten aan het korfballen. Ze hebben hier geen doelen waar je in moet gooien. De kinderen zijn zelf de doelen:). Ze houden een soort wasmand boven hun hoofd en daar moet je dan in proberen te gooien.

Woensdag zijn we weer naar de universiteit gegaan. Dit was erg leuk. Hier geven en krijgen wij les van studenten vanaf 20 jaar. Zij spreken redelijk goed Engels en begrijpen ons goed. Zij hadden ’s middags een miss en mr. English verkiezing georganiseerd. Zij deden een aantal optredens in het Engels en wij waren met z’n vijven jury. Aan het einde hebben we besloten wie Miss en Mr. English zijn geworden en ik heb de eerste twee een bos bloemen gegeven en de andere (3 t/m 10) moest ik een lint omdoen.

Donderdag belde Suttipong om te zeggen dat we niet naar de middelbare school hoefden te gaan. Hij is ons ´s morgens wel komen halen en Juulke en ik zijn naar een basisschool bij hem in de buurt gegaan. Dit was een hele kleine school waar gemiddeld 7 kinderen in een klas zaten. Wij hebben hun even les gegeven en daarna zijn we gaan lunchen. ’S Middags hebben we met z’n vijven mensen Engels proberen te leren die bij hem in de office werken.( medels ik weit nou det geej got zegge ‘wie kins dig nou emus Engels liere, asse ut zelf neet kins. Maar heej bin ik zelfs koning in Engels dus dan wetse wal wat ut niveau is;)). Altijd als we in zijn office komen zegt hij tegen ons ‘say hello to everybody and ask some questions’ als je je bedenkt dat er 50 mensen werken, wordt je na de tiende keer helemaal gek. Hij wil echt iedereen Engels leren (in zijn huis heeft hij allemaal werkwoordvervoegingen aan de muren hangen en super veel Engelse zinnen dus dan weet je al genoeg).

Vrijdag hadden Juulke en ik weer een dagje vrij;). Ik weet niet precies waarom…. Er zitten hier in de buurt (Hua Hin) ook een paar jongens uit Venlo. Stijn en Domonique zijn ons die dag met de scooter komen halen. Daarna zijn we eerst naar hun huis gegaan. Zij hebben echt een royaal groot huis. We hebben daar een beetje aan het zwembad gezeten. ’S Avonds zijn we met hun gaan eten en vervolgens uitgegaan. Dit was wel een gezellig dagje.

Zaterdag heb ik eerst even uitgeslapen. ’S Middags zijn we weer naar Hua Hin gegaan. Het was niet zo’n mooi weer maar we zijn toch maar aan het zwembad/ strand gaan liggen. Soms viel er wat regen maar hier is het zo warm dat je gewoon kunt blijven liggen. We zijn ’s avonds naar de ‘Market Village’ geweest. Dit is een groot winkelcentrum waar je weer goed kunt winkelen. We gingen een ijscoupe eten maar ik lustte hem niet helemaal zoals op de kaart. Ik had hem daarom een beetje aangepast hoe ik hem graag wilde. Dus die vrouw zei maar steeds ‘yes, yes’. Kwam ze even later terug met twee ijscoupes en een brownie hahaha. Ze had het niet helemaal begrepen. (maarja dan mot ik mig der maar ffkes een lienke teage aan goeije ;).

Zondag had Suttipong ons uitgenodigd om bij hem te komen lunchen. Na de lunch zijn we naar de Monkey Cave gegaan. Dit was echt tof. Toen we aankwamen met de tuk- tuk liepen de apen gewoon vrij rond. Je kon gewoon tussen de apen lopen alleen moest je wel geen drinken of zo in je hand hebben want dat pakten ze je af. Ik zorgde dus wel dat ik niks in mijn hand had anders kwamen ze me iets te dichtbij. Ik stond ook even te rusten onder een boom, zat er een aap in die boom en hij sprong opeens op mijn tas hahaha. Andere Kim had ook een mandje met eten voor die apen in de hand. Komt er opeens zo’n aap aan en trekt haar dat zo uit de handen. In Cha- am lopen de honden over de straat en in Petchabury lopen de apen gewoon over straat.

Ik heb weer een paar foto´s op de volgende site gezet: http://www.mijnalbum.nl/Album=SMBYWLZN

Hoe gaat het met jullie allemaal....

(Ik ben niet heel goed in orginele titels en afsluitingen verzinnen zoals jullie merken ;))

gruse xxx

  • 04 Augustus 2008 - 14:35

    Fiona:

    Hey Kim, leuke foto's. Het ziet er echt mooi uit daar. Is het huisje een beetje fijn en kun je wel een beetje slapen zo met zn drieen op een kamer? Groetjes Fiona

  • 04 Augustus 2008 - 15:09

    Jeanne:

    Hoi Kim.
    Ik heb het idee van stage lopen wel iets anders is als hier. Je hebt geloof ik geen groep waar je regelmatig komt en je dus wat op kunt bouwen? Ik krijg de indruk dat het van alles een beetje is, of begrijp ik dat verkeerd uit jou verhaal? Ik lees je berichten iedere keer met veel plezier. Je maakt nogal wat mee. Nou veel plezier en tot lezens of zoiets.
    Gr. Jeanne

  • 06 Augustus 2008 - 16:16

    Roox:

    medel!

    wie geht's? ik laes desse t wal aardig naor diene zin haes?? had neet anders verwach jong. wat leuk det stijn langs kwaam, hae had det al gezag jao. nah maedje ik haop desse nog ein fijne tiéd daor haes, wej werke nog wal efkes veur dich, maar kiéke drnaor oét desse weer teruuk kumps huur! straks èn hazewiekser en hazekop weg, det kenne we neet aan;) huuul vuul plezeer nog, daot ze de groete daor van mich en dn zeen ik dich euver ein tiédje weer um eine hos te make! xx

  • 12 Augustus 2008 - 09:54

    Joyce:

    Ik wil auk!!!!
    waorum waare d'r in miene tiéd nog gen boételand stages?

  • 12 Augustus 2008 - 13:46

    Annelies En Hay:

    Ha Kim,
    Geej maak waal huul wat mei he! Tof huur!
    Geweldig!
    De foto's zien erg moei. Het moeiste vind ik die met die wasmand!
    Geneet der verder van en tot euver zes waeke.
    Annelies en Hay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2008

Laatste stageweek en weekje vakantie!

12 September 2008

6 t/m 12 september

01 September 2008

25 t.m 31 augustus

22 Augustus 2008

Koh Phangan, Fullmoon party

13 Augustus 2008

Weekske 3
kim

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 10990

Voorgaande reizen:

14 Juli 2008 - 14 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: