Weekske 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu Weekske 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu

Weekske 3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

13 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Ik zal weer trouw beginnen bij maandag :) . Eigenlijk is er maandag en dinsdag niks speciaals gebeurd. Ik heb gewoon stage gelopen op de basisschool. Ik heb zowel maandag als dinsdag iedere klas lesgegeven. Iedere week hebben we een ander thema. Deze week hebben we het thema ´body´ behandeld. De kinderen vanaf groep 4 kunnen al echt werkbladen maken en Engelse woorden zeggen. De onderbouw groepen doen vooral spelletjes en zingen/ dansen. Ze zijn wel allemaal erg enthousiast omdat wij heel anders lesgeven dan hun eigen leraren.

Woensdag zijn we weer naar de Universiteit gegaan. Michelle, Juulke en ik hebben ´s morgens lesgegeven en de Thaise studenten zouden ´s middags weer les aan ons geven. Eigenlijk zijn ze net zo oud als ons maar ze lijken veel jonger. Je kunt ze gewoon voor de gek houden en zij vinden eigenlijk alles wel leuk om te doen. ’s Middags hadden de studenten een karaoke wedstrijd georganiseerd. Eerst waren we weer jury en konden weer op onze trouwe stoelen gaan zitten. Daarna moesten we ons zelf ook gaan zingen haha. Hier was ik niet zo blij mee ook al heb ik niet heel veel gezongen want ik had nog nooit van het liedje gehoord;) We zijn maar heel even gebleven want we gingen nog naar de boatraces. Dit was ook erg leuk om een keer gezien te hebben. Dit was een locale wedstrijd waar helemaal geen toeristen waren. We kwamen aan en overal zaten verschillende teams naast de kant klaar. Er zaten ongeveer 30 (hele sterke) mannen in een boot. Ze startte met twee van zo’n boten tegelijk en het ging erom wie het snelste aan de overkant kwam (logisch natuurlijk :). Dit was best een lang stuk en ze gingen echt hard! John (leerkracht uit Venlo) is deze dag ook bij ons komen kijken en we zijn ’s avonds met hem gaan eten en hebben nog even een massage genomen.

Donderdag hadden we een English day camp. We hebben zo’n dag 3 keer. De bedoeling van deze dag was dat wij een school les zouden geven. Dit zijn scholen die het ook leuk zouden vinden om studenten op hun school te hebben en daar les van te krijgen (omdat er te weinig studenten zijn en omdat sommige scholen te ver weg liggen kan dat niet en geven we ze 1 dagje les). Deze dag was georganiseerd op militair terrein. Het lag gewoon aan het strand en er waren verder geen materialen. Toch ging dit erg goed want we hadden gewoon spullen van thuis meegenomen en dit was weer eens iets heel anders dan normaal.

Vrijdag was het wel weer grappig op de middelbare school. Juulke en ik kwamen aan en de kinderen zeiden ‘good morning teacher’. Dus wij zeiden ‘goodmorning children’. Vervolgens zeiden de kinderen ‘i’m fine thank you’ hahaha. Wij hadden nog niet eens gevraagd ‘how are you?’ dus dan weet je wel weer hoe goed zij Engels spreken;) We weten nog niet heel goed hoe we aan deze kinderen les moeten geven omdat die gewoon echt bijna niks kunnen (vooral brugklas). De kinderen op de basisschool zijn nog beter.

Zaterdag werden we al om 6.00 uur opgehaald. We zijn naar de floating market gegaan. Dit was ook weer erg leuk om te zien. Wij gingen met z’n allen in een bootje zitten en op het water kon je dan van alles kopen. Het was echt heel smal en er gingen gewoon 4 boten naast elkaar in het water. Het is echt niet normaal hoe ze dat doen. Als je achteraan zit, kun je zomaar de voorkant van een andere boot tegen je aan krijgen. De kraampjes met kleren en souvenirs liggen meestal vast en hebben vaak een stok en trekken dan aan je boot en willen je van alles verkopen. De boten die fruit en drinken verkopen, varen wel gewoon in het water. En als je ziet hoe die mensen er allemaal uitzien, lach je je echt kapot. Zondag hebben we een bakdagje ingelast. Alleen een beetje gerelaxt en niet echt iets bijzonders gedaan.

Maandag hadden we weer een English day camp. Het is heel toevallig dat we deze zo dicht achter elkaar hebben gehad. Omdat het Moederdag was, hebben wij ’s morgens alleen maar naar de ceremonie geluisterd/ gekeken. Dit was niet zo spectaculair omdat alles in het Thais was haha. Wat we konden zien, was wel erg grappig. Alle moeders zaten op een stoel en de kinderen zaten in een groep voor de bühne op de grond. Op een gegeven moment moesten zij hun moeders iets geven en bedanken. Ze deden net of ze verliefd waren op hun moeder haha. Sommige lieten hun moeder nog niet meer los. Daarna gingen de moeders met de kinderen op de grond koken. Dit eten werd allemaal voorin verzameld en vervolgens werd dit geofferd aan de monniken. Deze hebben geloof ik een uur achter elkaar gebeden (ook nog hetzelfde steeds ;). ’S Middags hebben we de kinderen les gegeven. Dit was echt heel leuk. Zo’n enthousiaste kinderen heb ik echt nog nooit eerder gezien. Het leek echt net of zij de dag van hun leven hadden.

Gisteren was het koningendag dus hadden we allemaal vrij. Eigenlijk wilden we gaan zwemmen maar het was te slecht weer om te bakken. We hebben gewoon even gewinkeld en toen we klaar waren, belde Mr. Suttiphong. Hij kwam ook naar Hua- hin en hij vroeg of we mee gingen naar het viewpoint in Hua- Hin (hij doet echt alles voor ons. Hij belt ongeveer 8 keer per dag om te vragen of alles goed gaat en of we nog wat willen doen). Het uitzicht was erg mooi. Daarna wilden we naar een Thai- boks wedstrijd gaan. Dit is een erg bekende sport in Thailand. Wij kwamen daar aan, was er geen wedstrijd haha. Die man achter de balie zei dat we zelf maar even moesten gaan vechten en dat we op donderdag of zaterdag terug moesten komen omdat er dan alleen wedstrijden zijn. (Neet vraoge of ik van Charles heb gewonnen want det wet ge carna’s. Ik heb ut ffkes loate filme vuer een good bewieske ;)Dus det zuut ge zeker nog een kier.

De foto´s van deze week staan op de volgende site:http://www.mijnalbum.nl/Album=F8KYRR47

Nog alles good in ut stedje van lol en plezeer. Waren de parkfeste gezellig?

Gruse xxx

• 13 Augustus 2008 - 06:38

Rob (47):

Hi Kimmie,

Leuk om weer iets te lezen van je. Ook de foto's zijn leuk. Straks vind je 3 maanden Thailand nog te kort! Ik ben wel jaloers op je om 3 maanden te mogen werken in Thailand, zo is het een beetje een betaalde vakantie. Ook dat je met 4 meiden bent, waarvan 1 je goede vriendin is, is natuurlijk geweldig. Het weer hier in NL is triest, veel wind en regen temperatuur rond de 20 graden, maar dat is in het diepe zuiden waar jij vandaan komt natuurlijk warmer haha.
    In Oktober willen Pierre en ik (twie manne van 47 oet de randstad)wel door jullie op de scooter rond geleid te worden. Achter op de scoeter zitte is neet mien dink, dus misschien rijden wij dan wel weer!Inmiddels weten jullie natuurlijk meer van Thailand omgeving Cha-am dan wij, dus we zijn benieuwd. Maar niet te gevaarlijk rijden he umdet ik op de heerweeg al bijna de scoeter en mien boks had volgeschete van angst..besloate Pierre en ik dit kier same achterop de scoeter te gaon bij Eefje want die rijdt voorzichtiger haha.
    Waarschuw de Thaise vruikes maar vast.

Groetjes van "un stelletje sjansers"!
    Stuur eens een SMS naar +66878192400

• 13 Augustus 2008 - 10:49

Carlijn:

Hey Kim!
    Het klinkt echt super daar bij jullie! Heb er zelf ook zin in! Veel plezier nog daar!
    xCarlijn

• 13 Augustus 2008 - 21:55

Pap+mam:

He sies,
    De kids zullen wel heel wat slimmer worden van jullie.De foto's van de floating markt zijn echt mooi en het fruit ziet er heerlijk uit.Zo te lezen bestaat de kans nog dat wij de sjansers tegenkomen in oktober,dus we zijn benieuwd.

• 14 Augustus 2008 - 20:05

Susan:

Haaaj Kimmie,

heerlijk um te leaze det he ut zoe noar de zin hebt!! Guuf mich vertrouwe det weej auk eine sjoene tied goan kriege doar... allein die hund beej michelle op de hyves die vind ik minder ;-)!! Meadje blief genieten, want de wets de tied vluug...

Leefs Susan

• 20 Augustus 2008 - 10:10

Joyce:

Ha Kim
    Liérsse auk waat dao?
    ik wil anders bes efkes ruile, kums dich heej oefene, gaon ik dao waat ingels praote en de umgaeving verkinne...
    Leefs joyce