Koh Phangan, Fullmoon party - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu Koh Phangan, Fullmoon party - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu

Koh Phangan, Fullmoon party

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

22 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Holla,

Hoe is het met jullie? Wij hebben het vorig weekend aardig relaxed gehad. Donderdag nadat we stage hadden gelopen zijn we naar Hua Hin gegaan. Hier ben ik naar de kapper geweest. Het was een redelijk normale kapper. Ik moest wel zelf mijn haren uitkammen haha. Wij hadden van te voren in een auto gezeten met open dak, dus toen ik bij de kapper aankwam, kreeg zij/hij (eigenlijk een man maar was omgebouwd ) de knopen niet uit mijn haren. Ze had ook geen borstel alleen een kam dus ik deed het maar even met mijn eigen borstel.

Vanuit Hua- Hin hebben we later op de avond de bus naar Koh Phangan genomen. Dit is een eiland in het Zuiden waar de fullmoonparty iedere maand plaats vindt. We hebben in totaal 15 uur moeten reizen voordat we op de eiland aankwamen (zoelang heb ik mig nog noeit veur eine party hove reizen. Veur eine party in de casa loco hoof ik 5 minuutjes te fietsen ;) Nadat we een aantal uren in de bus hadden gezeten, moesten we overstappen op een hele grote boot. We kwamen de volgende dag ’s middags aan en het was echt een super mooi eiland. Mooie stranden met blauwe zee en heel veel bergen (perfect um te bakke). We hadden houten hutjes om in te slapen. Deze waren niet super (warme lucht uit de airco en de bedden waren van beton;) maar wel prima voor een paar dagen. We hebben die dag nog een beetje aan het strand gelegen en niet veel bijzonders gedaan. ’ S Avonds zijn we naar een kroegje van een Australier gegaan en daarna op het strand gezeten. Hier zijn eigenlijk alleen maar toeristen en bijna geen Thaise mensen.

Zaterdag wilde we een scooter gaan huren om naar watervallen te gaan maar alle scooters waren overal al verhuurd. Achteraf is het maar goed geweest dat we geen scooters konden krijgen want we hoorden van verschillende mensen dat er hier heel veel ongelukken gebeuren. De wegen zijn heel slecht en er zijn alleen maar bergen (de mos heej echt een ervaren driver zien).

Zaterdag avond zijn we naar de Fullmoonparty gegaan, net voordat we wilde gaan, viel de stroom uit. Een huisje bij ons aan de overkant, stond aan de onderkant in brand. Iedereen rende erop af. Was wel grappig om te zien, niemand was aan het stressen. Iedereen deed gewoon of het de normaalste zaak van de wereld was dat er nergens stroom was. De Fullmoonparty was heel tof. Het was een feest aan het strand waar mensen van over de hele wereld waren. Opeens zag Michelle, Joran van der Sloot ook. Wel toevallig dat we hem hier tegen zijn gekomen. (En ozze reisleider van Turkey waar oak van de partie floris;) We hebben ein gooije hos met um gemak). Het was echt een party ohne ende waar je de gekste mensen tegenkwam. De mensen liepen hier ook gewoon dronken het water in. Eigenlijk heel gevaarlijk maar er was niemand die je tegenhield. Andere lagen gewoon te slapen midden op het strand waar iedereen voorbij liep.

Zondag zijn we een beetje op het strand gaan slapen. Hadden echt heel veel geluk met het weer (voor het slapen in het hutje dan niet want daar werd je weggebrand overdag). We hadden alle drie de dagen alleen maar zon dat komt in deze tijd van het jaar bijna niet voor hier.

Maandag morgen zijn we weer vertrokken richting Cha am. We hebben weer eerst de boottocht van 4 uur genomen. Daarna hebben we nog een paar uur moeten wachten en vervolgens konden we de bus in. Om 3 uur ’s nachts waren we weer terug in Cha am .

Dinsdag morgen moesten Juulke en ik weer vroeg de trein nemen. Deze week hebben we het thema ‘school & house’ behandeld op de basisschool. We herhalen bij de middelbare school het thema ‘body’. Deze kinderen begrijpen namelijk alles minder snel dan de kinderen van de basisschool. Ik denk dat dit ook komt omdat er op de basisschool ieder halfjaar studenten stage lopen. De thema’s worden dan steeds herhaald. Op de middelbare school hebben de kinderen nog nooit van studenten les gekregen. Omdat de werkbladen voor veel kinderen erg lastig zijn, hebben we de kinderen een soort poster laten maken van het lichaam. We hadden een stapel tijdschriften meegenomen waar ze de lichaamsdelen uit konden knippen. Vervolgens moesten ze dit op een a4tje plakken en dan met een pijl aangeven wat voor lichaamsdeel het was. Ze konden de letters uit het tijdschrift halen of gewoon met een stift de juiste woorden erbij schrijven. De kinderen die het niet leuk vonden om te knippen, mochten ook het lichaam tekenen. De kinderen vonden deze opdracht erg leuk en het werkte erg goed. Ik heb er een paar foto´s bij gezet voor het geval ik het een beetje onduidelijk uitleg ;). We gaan in ieder geval bij de middelbare school steeds twee weken hetzelfde thema behandelen. De eerste week proberen we de belangrijkste woorden van het thema aan te leren. De tweede week, laten we de kinderen dan iets maken over dit thema waar ze deze woorden bij moeten gebruiken.

Ik heb weer een paar foto’s op de volgende site gezet: http://www.mijnalbum.nl/Album=FTOOENZ7

Ik spreek jullie snel weer! Succes weer met school enz!

Xxx kim



  • 22 Augustus 2008 - 10:25

    Anny Kreutz:

    Meid, wat een ervaringen doe je daar op. Geniet ervan en ik hou alles goed bij.
    Kus Anny

  • 22 Augustus 2008 - 11:48

    Ym:

    Maedje...eg super leuke verhaole! en leuk aok die foto´s! Heej beginnen langzaam alle schoelen weer...de mis absoluut niks dus;)

    Vuuel plezaer!

    xxym

  • 22 Augustus 2008 - 17:33

    Mam:

    He sies,nou de Thaise kapper haet zien best gedaon.Zuut d'r hiel leuk oet.De Thaise kiendjes lieken hiel braaf,volgens mich zien ze minder mondig dan de Ned.kiendjes of neet?.Ut aaftelle is begonne.De foto's zeggen genog.Super.Tot vlg.maond hoije meid.

  • 22 Augustus 2008 - 18:51

    Susan...:

    Kim....ik zeg ein ding: GEWELDIG!! De snaps natuurlijk waal det ik besloate heb det ik auk zo'n feestje wil meimake ;)!!! Medel ik geniet van uche verhaole..

    Leefs Susan

  • 23 Augustus 2008 - 10:17

    Renee:

    Kim!
    Geweldig um te laeze watse daor allemaol meimaks! Als ik det zoe allemaol laes en de fotos zeen, vind ik t aardig jammer det ik euver n maond neet mei gaon! maar goed, ik blief ein trouwe laezer van dien verheulkes. Nog huul vuul plezeer daor en we zeen os asse weer truuk bis!
    Xx Reneeke

  • 23 Augustus 2008 - 11:10

    Dustin:

    He Kimmie,

    Hebs se weer alleinmaar aan de buckets gezaete? Heftige jeppers zien et

    Vuul plezeer nog!!!


  • 23 Augustus 2008 - 13:28

    Carlijn:

    Hey!
    Die fullmoonparty klink ech zeer goed! Zoeals Susan al zei, door koste weej auk nog wal 'ns heer gaon! Kieke welke special guest weej dan hebbe..;)!
    Hiel vuul plezeer nog door!

    xCarlijn!

  • 23 Augustus 2008 - 20:12

    Annelies En Hay:

    Ha Kim,
    Leuk die haor. Dich keeks waal wat bang beej de kapper hè!
    Dae roeie lippenstift dao beej steit dich auk erg good. Grapje!!!
    Foto's zien auk erg leuk.
    Wae hebbe de reis bijna rond.We verheugen os der op.
    Nog vuul plezeer, groetjes van Annelies en Heinz.

  • 24 Augustus 2008 - 09:51

    Reamon:

    Ha Schwess,

    Ik dacht loat ik Kim maar es een berichtje steure, det heb ik namelijk nog neet gedoan ;). Zoe te hure hesse et erg noar dien zin doar, kheb now al zin in volgende moand als ik det zoe leas. Volges mich bis dich drukker met feeste doar dan met schoel :). Nja ik zeen dich euver ein moandje weer in Thailand. Nog vuul plezeer doar!

  • 27 Augustus 2008 - 10:04

    Joyce:

    kiek effe oét asse waat op hes met dae Joran in de buurt!
    leuk idee um det project zoë te laote oétveure, kinne ze det werkstök baove eur bed hange en vaerder oefene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2008

Laatste stageweek en weekje vakantie!

12 September 2008

6 t/m 12 september

01 September 2008

25 t.m 31 augustus

22 Augustus 2008

Koh Phangan, Fullmoon party

13 Augustus 2008

Weekske 3
kim

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 10984

Voorgaande reizen:

14 Juli 2008 - 14 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: