Laatste stageweek en weekje vakantie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu Laatste stageweek en weekje vakantie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu

Laatste stageweek en weekje vakantie!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

29 September 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Het is eigenlijk een beetje te lang geleden dat ik een verhaaltje heb getypt maar dat komt omdat we niet meer op school komen.
Ik zal de afgelopen twee weken kort beschrijven.
We hadden twee weken geleden afscheid op de basisschool. Maar voordat we dit afscheid hadden, moesten we eerst een ' afscheidsspeech' houden voor alle directeuren in de regio (waren er geloof ik een stuk of 130 dus was wel een beetje zenwuachtig). Deze speech ging over het verschil in lesgeven tussen Thailand en Nederland. Naar mijn idee vonden de directeuren het erg interessant om onze mening hierover te horen.
Daarna hadden we het afscheid op de basisschool. Iedere klas had dus iets ingestudeerd en dit moesten ze vandaag uitvoeren. Het verliep eigenlijk allemaal prima.

Die donderdag hadden we weer een afscheid. Nu hadden we een afscheid met alle scholen en leerkrachten (die wilden komen) van ons alle vijf samen.
Hier werden we bedankt en hebben samen gegeten en we moesten daar zingen en zo. Was wel grappig. We hebben veel cadeaus gekregen en wij hebben ook cadeaus aan iedereen gegeven.

Vrijdagmorgen zijn Juulke, Eefje en ik vertrokken naar Bangkok. We gingen namelijk een nacht bij de zus van Suthipong slapen haha. Hij vroeg dat helemaal in het begin en wij dachten eigenlijk dat hij dat toch zou vergeten... Maar niet dus.
Op een gegeven moment leek het wel even of we in een film zaten.... Wij zaten in Bangkok in de taxi en ineens hoorde Juulke een knal. Wij stapten de taxi uit en zagen een politie-agent met een geweer rennen. Hij pakte een man op en opeens renden er allemaal mensen heen. We stonden gewoon op straat en toen liep er op twee meter afstand een man met een geweer in zijn hand. Er kwam vervolgens iemand naar ons toe om te zeggen dat we maar snel in de taxi moesten gaan zitten en weg moesten rijden!

Juulke en ik zijn vanaf zaterdag een weekje weg geweest. Zaterdag en zondag zijn we gewoon in Bangkok gebleven. Hier hebben we eigenlijk alleen maar gewinkeld en uitgeweest. We hadden in het begin al veel bezichtigd in Bangkok.

Van maandag tot en met woensdag zijn we in Phuket geweest. Dit ligt helemaal in het Zuiden van Thailand. Was erg leuk maar hier werd je echt altijd aangesproken of je iets wilde kopen of dat je een taxi wilde. Dit was wel erg irritant haha. Ze trekken je gewoon de winkel in (dat heb ik hier nog niet eerder meegemaakt).
Donderdag en vrijdag zijn we naar Koh Phi Phi gegaan. Dit eiland ligt dichtbij Phuket. Dit eiland was echt te mooi. Het was heel klein en je had er ook geen auto's of scooters. We hebben vrijdag een snorkeltocht met een longtailboot gemaakt. We hebben ongeveer 6 verschillende eilanden bezocht. Er was bij ieder eiland wel iets speciaals. Bij het ene eiland kon je goed snorkelen (zelfs ik heb det gedaon ' wat' ;) en waren super mooie vissen die ik nog nooit van mijn leven had gezien. bij een ander eiland waren allemaal apen. We zijn bij Maya bay geweest. Daar is een film opgenomen ' the beach' (ik heb hem wel nog niet gezien haha). We konden niet met de boot bij dat eiland komen. We zijn door het water en een soort kleine grotten moeten klimmen om daar te komen. Helemaal op het laatst kon je ook nog bij haaien zwemmen. Maar ik durfde dat eigenlijk toch niet al deden die haaien niets (Je komt er ook maar heel soms een tegen).

Zaterdagnacht kwamen we weer in Cha- am aan. Toen we 's nachts thuiskwamen, lag Sayan gewoon in dat huis te slapen. Hij had ons denk ik nog niet terug verwacht haha. Gisteren zijn mijn ouders, broertjes en zus aangekomen (en die van Juulke ook). We gaan vanaf morgen twee weken door Thailand reizen:). Vanmorgen zijn onze ouders en mijn zus meegegaan naar de basisschool. De moeder van Juulke is ook lerares en die had van haar school in NL allemaal spullen voor de kinderen meegenomen. Ze waren hier erg blij mee!

Ik zit hier nu maar ik kom er achter dat ik niet alle foto's bij me heb. Ik heb dus bijna geen foto's van vorige week (wel van die week ervoor)!
De foto's staan op de volgende site:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZGKM3VEZ

Ik denk dat dit mijn laatste berichtje hier is. Ik zal jullie het verhaal van de komende twee weken live vertellen:) of ik typ het als ik in NL ben.

Ik spreek jullie snel weer!

xx





  • 29 September 2008 - 10:37

    Domo:

    hey kim!

    toch maar naar Phi Phi gegaan? :)
    En vond je het waard?

    Ben benieuwd jullie verhalen te horen!

    xxDomo

  • 29 September 2008 - 17:26

    Willem-Jan De Buurma:

    Hey noob,
    Nog alles paletti beej die bamiböl???
    Heet de whole family zich al toegevoegd aan dien gezelschap?
    De groeten van the next-door family en van dien omi oet Panningen.
    Amuseer dich nog de letzte paar daag en kôm good toës.

  • 30 September 2008 - 17:02

    Carlijn:

    Hey Kim!
    Die laatste weken klinken echt heerlijk daar! Hoe zijn jullie naar het zuiden gereisd eigenlijk? En hadden jullie dat van te voren al geboekt? Nouja, ik hoor het over een paar weekjes als je weer terug bent in NL! Hier regent het ontzettend en het is hier nogal...herfst....! Geniet daar dus nog maar even en tot snel!

    xCarlijn

  • 02 Oktober 2008 - 15:16

    Susan:

    Kim....wat geweldig allemoal!! Ik heb zoevuul vroage haha!!Maar die komme nog wal! Meadjes geneet van uche letste twie weke....Ciao..xxx

  • 06 Oktober 2008 - 14:10

    Joyce:

    aan de foto's te zien is er veel werk gemaakt van jullie afscheid op de school, leuk zeg.
    Doe je familie de groeten en geniet er nog effe van! Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2008

Laatste stageweek en weekje vakantie!

12 September 2008

6 t/m 12 september

01 September 2008

25 t.m 31 augustus

22 Augustus 2008

Koh Phangan, Fullmoon party

13 Augustus 2008

Weekske 3
kim

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 1053
Totaal aantal bezoekers 10982

Voorgaande reizen:

14 Juli 2008 - 14 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: