6 t/m 12 september - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu 6 t/m 12 september - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu

6 t/m 12 september

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

12 September 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo hallo!!

We hebben weer een aardig leuk weekendje gehad. We zijn vorig weekend naar een resort gegaan. Zaterdagmorgen werden we om half 8 opgehaald en zijn we naar de pala-u watervallen gegaan. We gingen zo vroeg omdat er s´morgens veel grote vlinders zouden zijn en dan is het veel rustiger dan overdag. Omdat het de hele nacht had geregend kwamen de vlinders pas wat later op de morgen opdagen. De waterval was erg mooi om te zien. We hebben het begin van de waterval wel niet kunnen zien. Er waren zeg maar 5 ´levels´. Wij zijn tot het vierde ´level´ gelopen. We hadden gewoon de slippers aan dus het was op een gegeven moment te stijl om omhoog te lopen. Je gleed steeds weg dus zijn we maar niet nog hoger gegaan. Voor een waterval hing ook een touw waar je aan kon slingeren. In het begin ging het steeds goed maar op een gegeven moment ging ik met Juul samen aan het touw hangen ( en dan kinse eine kleine crash verwachten) maar dit ging niet helemaal goed. We vielen in het water en kwamen er niet meer uit haha. De stenen waren super glad in het water, er zwommen overal grote vissen en er was een redelijke stroming dus we konden niks meer. De driver, Suthipong en pam moesten ons komen redden ;). We zijn hierna naar het resort gereden. We zouden ’s middags gaan raften maar daar leek het niet echt op haha. De stroming was niet zo sterk dus we hebben gewoon een beetje in het bootje gepeddeld. Zondag hebben we gebakken en gezwommen. In het water hingen allemaal touwen, bruggen enz. Hier kon je mee in het water springen en je kwam in het stromende water terecht. Dus heb niet zoveel hoeven te zwemmen;). Op het resort waren alleen maar Thaise mensen. Die liepen ook niet in een zwembroek of bikini maar gingen met kleren en al in het water. Zij lachten zich kapot toen wij dat wel deden en wilden steeds op de foto. Als je hier op locale plaatsjes komt, vragen mensen heel vaak of ze een foto mogen maken omdat ze niet vaak buitenlanders zien.

Maandag en dinsdag zijn we naar de basisschool gegaan. We hebben veel geoefend voor komende dinsdag. Dan is alweer de farewellparty (onze laatste dag op de basisschool). Dat is wel jammer want op de basisschool is het erg leuk om les te geven. Iedere groep gaat tijdens de farewellparty iets doen wat wij met ze geoefend hebben. Iedereen doet in ieder geval een liedje met een dansje/ uitbeelding. Met de hoogste groep (6.1) hebben we ook zelf een boek gemaakt. Zij gaan dit dan ook in het Engels voorlezen. Van iedere groep zijn twee klassen. Juulke en ik hebben steeds ieder 1 klas lesgegeven. We hebben steeds apart geoefend maar doen het uiteindelijke optreden wel per groep samen. De kinderen hebben alle attributen die ze nodig hebben deze week afgemaakt (maskers, kroontjes en tekeningen). We moeten maandag alleen nog oefenen hoe het optreden met twee klassen samen gaat. De kinderen vonden het erg leuk om hieraan te werken. Als ik rond loop op school zijn ze de liedjes nog aan het zingen haha. In de pauze liepen Juulke en ik langs een ‘schilderlokaaltje’. Hier waren een paar vrouwen rokken en doeken aan het schilderen. Was echt knap hoe ze dat maakten. Wij zeiden een paar keer ‘wooo’. Die vrouw zei toen meteen dat we ook maar moesten komen na school. Dan ging ze ons ook op een doek leren schilderen. Na school hadden we een tekening uitgekozen die we na wilden schilderen. Eerst moesten we met warm kaarsenvet de lijnen overtrekken. Er mocht geen opening tussen de lijnen zitten omdat er anders verf tussendoor zou gaan. Op een gegeven moment zaten wij tussen allemaal Thaise huismoedertjes te schilderen ( die doen dat iedere dag). Zij hielpen ons super goed en bleven maar Thais tegen ons praten. Wij verstonden er natuurlijk niks van en dan gaan ze alleen maar harder praten hahaha. Maandag hebben we tot half 7 op school gezeten maar waren nog niet klaar met het doek. Dinsdag hebben we nog verder gewerkt en toen waren we rond 6 uur eindelijk klaar. Het was erg leuk om te doen!

Woensdag hadden we vrij omdat we niet meer naar de universiteit hoefden. Eefje en Kim waren alvast naar Methavalai gegaan maar Juulk, Michelle en ik moesten nog ff wat halen. Toen we over wilden steken was het stoplicht uitgevallen. Er stonden ongeveer 7 politie-agenten op de weg en deze zeiden dat we moesten stoppen. Wij wisten niet wat er aan de hand was maar op een gegeven moment zei een agent dat we van de fiets af moesten stappen omdat de koning zo voorbij zou rijden. Iedereen stond langs de kant en het was super druk. Het duurde erg lang voordat hij kwam dus ik ging even op de stoep zitten. Meteen riep de politie ‘stand up’ en ik moest mijn armen over elkaar doen. Op een gegeven moment kwam de koning eraan. Er reden eerst 5 politiewagens daarna 2 busjes vervolgens de koning in een auto toen weer 2 busjes en daar achteraan nog eens 3 politiewagens. Echt niet normaal hahah. Bij ieder punt werd voor hem steeds het verkeer stilgelegd. De koning heeft zijn ‘vakantiehuisje’ in Hua- hin.

Gisteren en vandaag zijn we weer naar de middelbare school geweest. Vandaag is al de laatste dag op de middelbare school. Eigenlijk zou dat volgende week zijn maar dan zijn de kinderen niet op school i.v.m. een sportdag. We hebben daarom een bingo spel gemaakt als afscheid. We hebben wat prijsjes gekocht en ik ben wel benieuwd of de kinderen het zullen begrijpen. Ik denk namelijk niet dat ze er hier wel eens van gehoord hebben….. Op de middelbare school is het afscheid heel anders als op de basisschool. Op de basisschool hebben ze het er al weken over en willen alles heel goed voorbereid hebben. Op de middelbare school is dat niet zo erg. De kinderen hoeven geen optredens te doen voor de hele school.

Dit was het eigenlijk wel zo’n beetje wat we gedaan hebben afgelopen week. Dus ik ga er weer mee stoppen.

De foto’s kun je weer bekijken via de volgende link: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZY3V7NZS

Gruseeee!

• 12 September 2008 - 16:24

Mam+pap:

He sies,super mooie foto's hebben jullie gemaakt.Maar wat wil je in zo'n mooie omgeving.
    Is dat een soort batikken wat jullie gedaan hebben.Tot gauw

• 13 September 2008 - 14:17

Annelies En Hay:

Ha Kim,
    Heb ge auk nog de keuning gezeen? Geej zeet ut auk allemaol.Kwaam zeker speciaal veur og!! Ha, ha.
    Weej zien de daag aan het aaftelle. Is superspannend.Zien blie as we og weer zeen en alle andere verhaole hure.
    Vuul plezeer verder en tot gauw.
    Annelies en Hay

• 15 September 2008 - 15:06

Ymke:

Heey Kim!!!

Leuke foto's zeg...erg moei allemaol! Ik heb begrepen det dien fam. dig binnenkort kump opzeuken; eg leuk! Maedel, geneet dr van...wannier bisse eigenlijk van plan truuk te kieren nao t Venloosche?

Kus ym

• 15 September 2008 - 15:32

Joyce:

Mooie batik Kim!

• 16 September 2008 - 16:29

Carlijn:

Hey Kim!
    Det resort zuut d'r super moei oet! Haopelijk heb ge nog 'n fijne paar letste waeke!
    XCarlijn

• 20 September 2008 - 14:51

Henk & Ans:

Heej Kim,
    Dus now kinne weej auk nao Thailand as die allemaol engels van dich gelierd hebbe. Of kinne we dao now auk gewoen venloos praote now. Maarja as geej dao de boel op stelte heb gezatte zulle weej dr waal neet mier inmeuge van de keuning. Fijne vakantie nog de komende waeke. Greetzzz Henk & Ans

• 21 September 2008 - 10:50

Susan:

Kim, ik heb echt genoten van dien verhoale en die van die andere...
    Op uch steit now nog een geweldige reis te wachte...geniet dr van! We spreke os weer in Hollandia en de snaps det wuurt beejkletse ;)!! Meadje geniet van dien letste weakskes..xxx