Cha - am - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu Cha - am - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu

Cha - am

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

23 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Hallooooooooo,

Vrijdag was onze laatste dag in Bangkok. We hebben die dag eerst uitgeslapen. Daarna zijn we naar het Lumpini park gegaan. Dit is een heel rustig park in Bangkok. Hier zijn veel mensen aan het joggen, skeeleren of buiten aan het fitnissen. Wij hebben een beetje rondgelopen en ik had toen al het zweet op mijn voorhoofd staan. Dus iets actievers zat er niet in voor mij. In het water heb ik een paar varanen zien zwemmen. Dit zijn een soort kleine krokodillen.
´s Avonds zijn we naar Kao san road gegaan. Dit is een backpackerswijk. Het is een grote winkelstraat waar veel te beleven is. Hier hebben we weer goed kunnen winkelen. Hier wil je echt alles kopen . Ik heb twee keer bijna hetzelfde jurkje ´moeten´ kopen (schwes dus eine kriegs dig der). Ik kwam het leukste op het einde tegen en toen kon ik die eerste natuurlijk niet meer ruilen zoals in Nederland. Juulke heeft hier ook 115 vlechten laten zetten. Dit ziet wel tof uit! Ik wilde dit ook bijna doen. Maar ik dacht doe het toch maar niet want als we over een tijdje naar de jungle gaan, kunnen ze me dadelijk niet meer van de apen onderscheiden;) Nadat we alles hadden gehad, zijn we nog even een drankje gaan doen. We hebben dit op het juiste moment gedaan want er viel een hevige regenbui. Iedereen sprint dan naar binnen en er wordt snel overal zeil over heen gehangen. Zo’n regenbui duurt maar een paar minuten.
Zaterdagmorgen werden we om 9.30 u opgehaald om naar Cha- am te gaan. We hadden eigenlijk tussen 8.00u en 9.00u afgesproken maar hier doet iedereen heel relaxed. Het boeit niet zoveel als je wat te laat komt.
Ons hotel in Cha- am was weer heel mooi. De kamers waren net gerenoveerd. ’ S Middags hebben we weer goed kunnen bakken aan het zwembad. In ons hotel en in de omgeving zijn veel Nederlanders. We zijn nog met twee mannen van 47 ( ik weit det det euver de limit is medels) 's avonds een drankje gaan doen. Iedere dag kwamen we hun tegen en hun openingszin was altijd hetzelfde‘heb je zin om te scrabbelen’? Als je daar antwoord op gaf (al was het nee ;), kwam je niet meer van ze af haha. Paulus ik zei nog tegen hun, dat ik me niet voor kon stellen dat mijn vader nog met meisjes van 20 iets zou gaan drinken en tegelijkertijd Thaise vrouwen zou versieren:). Zij dachten zeker van wel dus ik ben benieuwd . Volgens mij vonden hun vrouwen en kinderen dit ook niet helemaal normaal. Zij zaten iedere avond op de hotelkamer en de manner gingen party ohne ende maken. Maar ja, wij hebben in ieder geval wel hard met ze kunnen lachen.
De volgende dag gingen we met Mr. Sutiphong (een Thai) naar ons huis om te kijken of dit nog in orde was. Al was het 35 graden, ik heb me toch maar de lange broek aangetrokken omdat ik bang was, dat de kakkerlakken tegen me aansprongen. Maar ook hier viel het weer reuze mee. Maandag zijn we in het huis ingetrokken. Toen had ik me het rokje aangedaan en toen sprongen de kikkers en gekko’s door het huis hahaha. Ik had mijn benen in het begin bijna in de nek hangen maar ik ben er redelijk aan gewend geraakt (floris ik pak de kikkers nog neet zoe als dig met de bloete hand op maar ik zal ut gaon trainen) Op een gegeven moment had die meneer Sutiphon 5 grote lucifers in de hand en ging in de ‘tuin’ zitten bidden. Wij vonden dit een beetje raar en vroegen wat hij aan het doen was. Hij was aan het bidden om aan Boedha te vragen of hij ons deze tijd wilde beschermen. Wel leuk van hem!
Het huis is niet zo luxe als het hote. Ik was me net aan het douche en toen kwam er geen water meer uit de kraan. Ik heb me de haren met emmers en een klein kraantje moeten wassen. Ondertussen moest ik uitkijken dat ik niet in de wc viel of dat er een kikker op me sprong. Dit is niet overdreven hahaha. De wc staat namelijk precies naast het kraantje. Zo’n douche heb ik in ieder geval nog nooit eerder gehad. Nu doet hij gelukkig wel weer normaal :)

Hoe is het met jullie? Is het al wat beter weer… Nou ik hoop het in ieder geval!
Bedankt voor jullie leuke berichten!
Ik heb wat foto’s op de volgende site gezet--> http://www.mijnalbum.nl/Album=7NEE4BIY

xxxx



  • 23 Juli 2008 - 06:15

    Mam:

    He sies,ik lees net je verhaaltje maar waar zijn de foto's.Gisteren zijn we nog met H+A bijmekaar gekomen om de reis verder te bespreken.Kan ik vnv met je mailen want hoe heette dat hotel ook al waar waar jullie in Bangkok overnacht hebben?
    Kus m

  • 23 Juli 2008 - 08:18

    Floor (hazewiekser):

    Heey Medel!!

    Zoe te zeen geit t dich daor good aaf!
    Mot wal lachen met dien avonturen!
    De foto´s zien auk ech te gek...
    geniet dr van en tot ut volgende verheulke!

    xxjes

  • 23 Juli 2008 - 08:33

    Carlijn:

    Hey Kim!
    Jullie verhalen klinken echt goed! Hier is het weer nog zeer slecht....(grijs, koud, soms regen....); echt geen zomer! Geniet ervan daar!
    Carlijn

  • 23 Juli 2008 - 11:12

    Floris Oet T Ven:

    medell! ik mot toch nog steeds ff winnen aan dien fatsoenlijk nederlands taaltje, maar met die venlose termen en zinnen derin weit ik des dich ut geschreven hes! haha! doot Mr. Sutiphong maar bedanken van mich det hae aan boedha duit vraoge um og te beschermen. vind ik auk 'Wel leuk van hem!' hahaha! kiem ik bin blie desse ut zoe naor diene zin hes! geniet van alle tied desse daor bis! asse truuk bis, gaon we wedstrijdje doon wae de meiste kikkers kin vangen met de hand! grussssss

  • 23 Juli 2008 - 11:20

    Sjizz:

    meadel! weer ein moei verheulke, weit neet wat det is met dich in het nederlands moar ik proat toch lekker mislukt venloos teagen dich want det bin ik gewint.. ik weit niet ziebenundviertigjare? ik dink det det nog net t limiet is!!
    hahaha ik zie je trouwens al echt met je knieen opgetrokken zitten en oehhhhhhh roepen met die beesten (die katten in turkey zijn hier natuurlijk niks bij, daar heb ik nog een blauwe arm van haha)
    meadels (auk juul oeteraard!) we sprechen ons!! kussssssssssssss

  • 23 Juli 2008 - 11:57

    Fiona:

    Heeeey Kim! Leuk om je verhalen te lezen. Zal wel een aardige cultuurschok zijn. Hopelijk heb je het erg naar je zin, ik lees je komende verhalen denk ik ook nog wel. Veel plezier daar! Groetjes Fiona

  • 23 Juli 2008 - 15:51

    Sjors:

    Maedje, jao...waor is det venloos van dig joh!!
    Neemt neet weg, det het leuk is dien verhulkes te leaze!
    Zeg, volges mich heb ik met dezelfde ladyboy op de foto gestaon...hehe!

    Grusseeee

  • 23 Juli 2008 - 16:15

    Susan:

    Kimmie het klinkt echt allemoal geweldig :) Leuk um te leze wat ge allemoal beleefd....Blief GENIETEN!!Leefs Susan

  • 23 Juli 2008 - 18:30

    Merel:

    Hazewiekssser!!
    Tied det ik mich auk ens aansloet beej dien trouwe fanclub :D
    Haha zu te huren hes se ut goot naor dien zin! Heej is ut gen weer um te bakke, maar hoapelijk kump det snel! Nou vuul plezeer doar en we spreake mekaar!

    Grusssss Merels

  • 25 Juli 2008 - 12:05

    Manouk:

    ha Schwes, bedankt veur t jurkje! dink maar neet detse dr nou nog onderoet kums mich det te geve, ik heb bewies ;) hoe ware dien 1ste twie stage dagjes? Ik goan mich woensdaag weer ens unne hos in venlo machen, weurd wal minder lache nouws dich dr neet beej bis dink ik.ik bel dich zondaag weer ff! Grusse

  • 25 Juli 2008 - 14:17

    Jeanne:

    Hoi Kim,
    Ik zal het ook maar gewoon in het Nederlands doen, ook al vinden je vrienden dat raar om te lezen van jou.
    Ik lees dat je al aardig wat afschrikwekkende dingen hebt meegemaakt, kikkers en "öude Mannen", maar daar wordt je hard van en dan kun je verder de hele wereld aan. Ik ben benieuwd naar je avonturen op de school.
    Groetjes, Jeanne

  • 27 Juli 2008 - 10:04

    Rob:


    Hi Kim,

    Hier een berichtje van 1 van de mannen van 47, die van Scrabble houdt haha. Je weet wel met dat mooie Thaise nummer. Moet toch vaststellen dat je nooit ja of nee hebt gezegd op het Scrabble aanbod.
    De foto's uit de bar zijn leuk, gelukkig was het donker, zodat we ook voor 35 jarigen doorkonden.

    Enfin

    Hoe is het in het verre Thailand?
    Gelukkig is Cha-Am nu een stuk veiliger nu wij er niet meer zijn of maken jullie de town nu onveilig? Ik hoop wel dat de bars het daar overleven, want waar moeten we dan de volgende keer heen?
    Wij zijn inmiddels al weer een aantal dagen thuis.
    Uiteindelijk zijn wij met vier overvolle koffers vertrokken.
    Om 18:30 hrs. bij het Methavalai hotel opgehaald door onze grote Bangkok taxi.
    In 2,5 uur waren we op de luchthaven waar de vertrektijd van KLM vlucht KL878 volgens de flight info 6 uur vertraagd bleek te zijn. Bij de incheck balie gevraagd of het vliegtuig stuk in Taipei stond. KLM vliegt nl. Amsterdam-Bangkok-Taipei-Bangkok-Amsterdam. Het vliegtuig was nog op weg van Amsterdam, met 14 uur vertraging, en er was besloten om direct van Bangkok weer terug naar AMS te vliegen en niet meer door naar TPE. Dat scheelt 8 uur. Dit was eigenlijk best goed nieuws voor ons, wat dat scheelt een aantal passagiers, dat in TPE hadden moeten instappen. We hadden nu genoeg tijd en hebben alle koffers daar bij een incheck balie gewogen en twee bleken zwaarder dan 22 kg te zijn, dus dat hebben we met de twee andere koffers opgelost. Nu alle koffers onder de 22kg waren ingecheckt en we kregen gelukkig 4 Business Class Seats in het Upper Deck. Hierna naar een lounge gegaan waar we tot 03:30 hrs. hebben gezeten en vervolgens maar erg rustig aan door de douane en security. Om 04:45 hrs. begon de Boarding. Om 05:30 hrs. pushback en om 05:45 hrs. airborne. Het begon al licht te worden op het vliegveld, dus dit werd mijn eerste vlucht met volledig daglicht vanuit BKK. Na goed gegeten en lekker gedronken te hebben maar het IFE ( Inflight Entertainment ) system bekeken en toch geen film gekeken maar naar muziek geluisterd. Andre Hazes eens beluisterd en toch twee liedjes gevonden die mij wel raakten, mogelijk door de ruime alcohol en bovendien zit je tijdens de vlucht op 2100 meter in de drukcabine. De alcohol heeft zodoende meer invloed omdat er minder zuurstof in je bloed zit.
    Waarom die 2100 meter: De cruising altitude is rond de 13 kilometer, maar de vliegtuigromp heeft een maximaal druk verschil tussen binnen en buiten, bij overschrijding kan de cabine uit elkaar spatten. Hoe hoger je vliegt des te ijler de lucht, dus als je de drukcabine op 2100 meter houdt kan je 2100 meter hoger vliegen. Men wil graag zo hoog mogelijk vliegen want daar is minder turbulentie en er zijn gunstige jetstreams, zeg maar staart wind net als je wind mee hebt op de fiets. Op 13 kilometer hoogte kunnen wij niet ademen en bovendien is de temperatuur daar minus 55C Celsius, dus je pompt meer lucht in het vliegtuig dan je eruit laat om op die grote hoogte in dat ijle luchtruim te overleven.
    Song nummer 1, de jongste wordt eind augustus acht dus mogelijk daarom :

    M'n zoon was gisteren jarig, hij werd acht jaar oud m'n schat
    Hij vroeg aan mij een vlieger, en die heeft hij ook gehad
    Naar z'n bal, z'n fiets, z'n treinen,
    nee daar keek hij niet naar om
    Want z'n vlieger was hem alles, alleen wist ik niet waarom

    En toen de andere morgen, zei hij;vader ga je mee;
    De wind die is nu gunstig, dus ik neem m'n vlieger mee
    In z'n ene hand een vlieger, in de andere een brief
    Ik kon hem niet begrijpen, maar toen zei m'n zoontje lief

    Ik heb hier een brief voor m'n moeder
    Die hoog in de hemel is
    Deze brief bindt ik vast aan m'n vlieger
    Tot zij hem ontvangt, zij die ik mis
    En als zij dan leest hoeveel ik van haar hou
    Dat ik niet kan wennen aan die andere vrouw
    Ik heb hier een brief voor m'n moeder
    Die hoog in de hemel i

    Ik heb hier een brief voor m'n moeder
    Die hoog, hoog in de hemel is
    Deze brief bindt ik vast aan m'n vlieger
    Tot zij hem ontvangt, zij, zij die ik mis

    Ik heb hier een brief voor m'n moeder
    Die hoog in de hemel is
    Deze brief bindt ik vast aan m'n vlieger
    Tot zij hem ontvangt, zij die ik mis
    En als zij dan leest hoeveel ik van haar hou
    Dat ik niet kan wennen aan die andere vrouw
    Ik heb hier een brief voor m'n moeder
    Die hoog in de hemel is

    En song 2 :

    Kleine jongen
    Je bent op deze wereld dus zal je moeten vechten net als ik
    Ik kan het weten
    Het leven is niet makelijk
    Er is tegenspoed op ieder ogenblik

    Kleine jongen
    Er zijn veel goeje mensen
    Maar slechte zijn er ook helaas 't is waar
    Je moet maar denken:
    Dat jij straks gaat beseffen
    Dat eerlijk het langste duurt geloof me maar

    refrein:
    Dit leven gaat voorbij
    Er is al weinig tijd dus leef want jij bent vrij
    Maar doe het wel verstandig maak de mensen blij
    Dan zul je echt gelukkig zijn
    Want het leven is zo kort
    Veel dingen worden anders als je ouder word
    Je speelt nu nog met blokken maar dat duurt niet lang
    Het is jammer maar je blijft niet klein

    Kleine jongen
    Op school al zul je merken dat alles draait om cijfers en om macht
    Zo is het leven
    Dus leer wat je moet leren
    Want dan ben jij de geen die het laatste lacht

    Kleine jongen
    als jij dan later groot bent
    dan is je vader er mischien niet meer
    vertel dan aan je eigen kinderen de wijze lesen van je ouwenheer

    Dat heb je zo als je twee kleine boys hebt en je lekker voelt aan boord.
    Ik heb ze de liedjes zelf ook laten luisteren en ze vonden het wel aardig.
    Op Schiphol aangekomen lekker snel van boord en door de marechaussee met de passpoort controle. Koffers kwamen ook snel, dat zijn dan ook nog voordelen voor de Business Class passagiers. Hierna door de douane “nothing to declare” green zone waar gevraagd werd waar komt u vandaan? Antwoord: Uit Bangkok met 6 uur vertraging. Twee kleinere koffers moeten open maken en die werden echt helemaal binnenste buiten gekeerd. Ik ben lekker op de tafel gaan zitten waar alles uitgestald lag en we hebben het ze allemaal lekker laten uitzoeken.
    Gelukkig zaten daar voornamelijk de zware spullen in zoals crèmes, lotions, adapters, schoenen en boeken. De kinder golfset, althans de clubs ( stokken) zaten diagonaal in de twee grote koffers verdeeld. De golf tas was echter als extra hand bagage mee gegaan en die hadden ze gezien! Daar werd uiteindelijk ook naar gevraagd en ik vertelde dat het hele spul uit Thailand kwam. Volgende vraag was hoeveel er voor betaald was en ik liet de aankoop bon zien. Toen was alles okay en mochten we door. Het hele spul weer in de koffers gedaan en wat spullen in een plastic zak want het paste allemaal niet meer. In de grote koffers zaten nog wat gameboy en Wii spelletjes en Dvd’s en Cd’s en alle aangekochte maar gedragen kleding maar die hoefden gelukkig dus niet open. Hoewel dat ook geen probleem was geweest, want we houden ons keurig aan de regels.
    Ook de laptop keken ze niet naar om, raar he.
    Het weer is hier momenteel broeierig en gisteren de BBQ onder de paraplu moeten uitvoeren. Vanavond weer een BBQ en de voorspellingen zijn niet goed, wederom omweer, windstoten en veel neerslag. Welkom thuis!
    Hopelijk zijn Pierre en ik over 2 maanden weer in Thailand om weer van het mooie weer en goede leven te kunnen genieten. Jullie hebben dit voorrecht 3 maanden lang, geweldig en geniet er van!

    Groetjes Rob.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2008

Laatste stageweek en weekje vakantie!

12 September 2008

6 t/m 12 september

01 September 2008

25 t.m 31 augustus

22 Augustus 2008

Koh Phangan, Fullmoon party

13 Augustus 2008

Weekske 3
kim

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 10993

Voorgaande reizen:

14 Juli 2008 - 14 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: