Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim kortooms - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

17 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Bij aankomst op het vliegveld stond een vrouw te wachten om ons naar het hotel te brengen. Het is niet normaal hoe ze hier rijden. (meadels turkey is der niks beej, allein als ik nou zeg: you’re a fast driver verstaon ze het neet maar ze blieve crosse). Super veel verkeer en overal 4 banen. Overdag doe je er best lang over om ergens te komen.
We kwamen vrij snel bij het hotel aan. Dit was heel relaxed. Er zijn tien verdiepingen met zwembad, fitnes enz. We zijn ons die middag lekker in het zonnetje aan het zwembad gaan liggen. Van te voren dacht ik dat er allemaal vieze beesten zouden zijn en dat alles smerig zou zijn. Ik heb nog geen beest (geen ratten;))en het is eigenlijk heel schoon. Ook als je op straat loopt, kom je geen rare dingen tegen. De lucht is alleen niet zo lekker maar dat komt vooral door het eten dat ze op straat verkopen.
´S avonds zijn we naar een copy markt geweest. Dit is eigenlijk hetzelfde als in ieder ander land. Het zijn allemaal dezelfde kraampjes met namaak kleren. Daarna zijn we nog even wat gaan drinken bij Cosmos. Toen we naar huis gingen, wilde Juulke graag een wedstrijd in de tuk-tuk doen. Juulke en ik tegen Eefje en Michelle. Wij dachten dat we dik zouden winnen dus we maakten ons een sprintje naar zo’n tuk- tuk. Wij overal aan die chauffeurs vragen maar ze vonden het allemaal te ver. Op een gegeven moment kwam er een man naar ons toe die ons voor heel weinig geld wilde brengen. Wij zeiden meteen ‘okeej’. Toen we de man aankeken zijn we maar snel weggerend ( hij had maar 1 oog en we scheten in onze broek). We waren een beetje in shock hahaha. We hebben ons maar snel een taxi genomen……

De volgende morgen zijn we naar het MBK geweest. Dit is het grootste shoppingcentre in Thailand. Het was helemaal niet druk dus het was leuk winkelen. Ook hier heb je wel veel dezelfde winkeltjes. Ze hadden in dit shoppingcentre geen pashokjes. Je moest hier gewoon midden in de winkel passen. Gisteren was in dit shopping centre een camera van een ander meisje gestolen. Juulke was een rok aan het passen en ik was ook even weg. Toen ik terugkwam, was die vrouw een beetje boos op Juulke omdat zij de rok niet kocht. Ik deed mijn broek aan en voelde in mijn broekzak. Ik schrok me kapot omdat mijn camera niet meer in mijn broekzak zat. Ik begon te stressen als een gek. Ik zei meteen tegen die vrouw ‘geef mijn camera maar terug’. Die vrouw zei dat ze hem niet had en begon met haar collega’s alles af te zoeken. Juulke dacht ook dat die vrouw hem had vanwege haar niet gekochte rok. Ik stond daar minstens 10 minuten tegen die vrouw te stressen. Toen zei Michelle ‘Kim hea zit gewoen in dit tasje’. Ik schaamde me echt kapot hahaha. Maar ik heb dat maar niet laten merken aan die vrouw en ben maar snel weggelopen.
We zijn ’s middags naar de Nederlandse ambasade gegaan om alle papieren in te vullen voor het verblijf hier.
’S Avonds zijn we naar het Baiyoke Sky hotel gegaan.(76 verdiepingen). Dit is het hoogste gebouw in Bangkok. Het uitzicht was super mooi maar het was moeilijk om goede foto’s te maken omdat het te ver weg is. We hebben hier ook gegeten. Het was een heel groot buffet (dit kun je een beetje vergelijken met wokken in NL maar dan natuurlijk wat andere gerechten). Het eten is hier goed te doen.
Daarna hebben we nog een Thaise massage gehad. Je valt bijna in slaap zo lekker is dat.
De volgende dag moesten we vroeg opstaan omdat we hadden afgesproken om naar het Grand palace te gaan. Daar aangekomen kreeg ik andere kleren omdat ik mijn schouders en benen niet had bedekt. Het was super warm dus we hebben maar kort rondgekeken.
We hebben hierna nog een boottocht gedaan tussen allemaal woningen van mensen. Dit was erg indrukwekkend omdat het niet normaal is hoe die mensen daar moeten wonen. De woningen staan op palen boven het water en ze zijn allemaal van hout.

Nu heb ik wel ff genoeg geschreven ;)

Medels de Jones verhaole huur ik nog!

gruse xxx

  • 17 Juli 2008 - 19:10

    Floortje:

    maedelll!! zoals ik laes velt ut toch wal allemaol mei he! we hadden met zn alle verwacht det de kakkerlakken dich zouden aanvallen en desse allein op ries kos laeve! haha! allein hesse nog wat meuite met de minsen daor te vertrouwen he! haha! de volgende kier mosse formule 1 driver zeggen! haha! en doot kapitein haak de groeten van mich asse um weer zuus! geweldig zoevuul nieje ervaringen in zonne korte tied! de wets gewoen neet waorse mos kieke volgend mich! en wie vet is ut um op unne olifant te zitten! :) hes dich auk un thais nummer? medel gruss! ammusier dich nog! en slaop lekker! ik bel van ut weekend f! kuskus

  • 17 Juli 2008 - 20:44

    Domo:

    hey kim,

    wat leuk dat je in thailand stage gaat lopen!

    Waar ga je precies je stage lopen?
    Ik hoorde dat je naar Cha-Am ging? Klopt dit...? Zo ja, dan komen wij binnenkort een keer langs (guus, ik, stijn) en gaan we gezellig een avondje stappen. Want wij gaan op vakantie in Hua-Hin...dat ligt heel dicht bij!

    Laat maar even weten, stuur anders even een mailtje naar: collindominique@hotmail.com kunnen we wat afspreken (als je dat leuk zou vinden dat is)!

    xxDomo
    veel plezier

    ps: Uitzicht in de Baiyoke sky TOWER is nog mooier en hoger! (daar kan je op de 84ste verdieping buiten lopen! :D

    x

  • 17 Juli 2008 - 20:55

    Jeanne:

    Hoi Kim,
    Wat je al allemaal mee kunt maken in een paar dagen. Het klinkt alsof jullie je wel vermaken in dat verre vreemde land. Leuke foto's, zo krijg je nog meer beeld bij je verhaal. Verder nog veel plezier en op naar je volgende bericht.
    Gr. Jeanne

  • 17 Juli 2008 - 21:47

    Susan:

    Jaaah Kimmie ik kreeg now waal een mailtje ;)!! Wat leuk det ge zoe positief ziet, det stemt mich gerust!! Ik heb vandaag een feestje gevierd in Nijmegen....Medel(s) geniet dr van..xxx

  • 17 Juli 2008 - 23:29

    Mutti:

    He sies,
    We zijn net terug dus nog even kijken op je site.Het zijn echt super foto's.Oh wat is 't daar mooi.Ik bel je morgen.kus mam


  • 18 Juli 2008 - 08:35

    Yoeri:

    Hey schwess hoe geit 't door leuke foto's we zien gister teruuk gekommen van Italië nog vuul lol en plezeer en k zeen dich euver 2 moanden xxxxxxxx Broeder

  • 18 Juli 2008 - 08:54

    Carlijn:

    Hey Kim!
    't zuut d'r harstikke moei oet en dien verhaole zien auk prachtig!;) Geniet d'rvan en ik haop det Cha-am dich auk geit bevalle!
    Carlijn

  • 18 Juli 2008 - 12:25

    Sjors:

    Hey zwei jong,

    Hehehe...had ik dich ffkes good bang gemak met al die ratten en andere ongedierte he...??
    Gelukkig is dien hotelletje rat-vree...!
    Us kieke of de volgende det auk is.................

    viell spass maedelke!

  • 18 Juli 2008 - 14:02

    Dries:

    Hee Kiem,

    Zo te zien heb je het goed naar je zin! Veel plezier daar en mischien onstaat er nog wel een Thais project! Gr. Mark

  • 18 Juli 2008 - 21:06

    Fay En David ,:

    wat tof datse in thailand zits! waal spannend! (veural einaugige tuktuk-drivers!!) amuseer och, maar dat zal waal!
    groetjeeeees!!!!
    (leuke foto,s auk)

  • 19 Juli 2008 - 11:50

    Taan:

    Ha maedje,

    leuk um dien verhaol te leaze, mot mich wal weer lache um dich! Met dien fototoestel verhaol!

    X

  • 19 Juli 2008 - 13:02

    Annelies En Hay:

    Ha Kim,
    Zoe te huure geit het good met dich.Waal akelige kerels dao hè! Kiek maar oet, zeker veur die met ein aug. Gej amuseerd och in idder geval good.
    Groetjes en vuul plezeer verder.
    Annelies en Hay

  • 19 Juli 2008 - 14:15

    Luckske:

    Medel! Mis se mich al? We hebben os nou al aardig wat verhaolen waorse dich um kins lachen. Maar det mail ik wal een keer. Wie vet is t des dich op unne olifant zits. Ik weit neet, maar normaal hadse jo haij gezag taege zo'n bies. Hesse daor al katten gezeen of velt det toch wal mei? We hadden t gister euver dien camera-actie, weej liggen os hiemaol scheif umdet we precies weiten wie det geej dan reageert! Haha. Ik neem neet aan det geej och auk in zo'n hutje zit? Ik bin wal benieuwd nao de foto's van de witte stranden en het o zoe heldere water, desse elke vis zuus zwummen (nou bisse bang he jong). Ik bel deze week nog met och beiden. En ik heb gehuurd det geej een webcam heb, dus misschien mot ik mich maar ens wat vaker gaon msne. Kin ik die moeie broene kupkes van och bekieken. Jong, veul plezeer nog. Gaef juul een hiele dieke kus van mich, echt daon, de wets! En juul, gaef dich dan kim een boks van mich! Gruss. (K)

  • 19 Juli 2008 - 18:21

    Celina:

    Ha Kim

    Succes en veural vuul plezeer in Thailand! Geneet dr van, veur desse t wets zitse weer heej....

    x

  • 20 Juli 2008 - 16:29

    Serena:

    schat! (de wets det zeg ik allein dees dreej maond! :P)
    ik heb gehuurd desse lekker gebakke hes.. de wets ik bin jaloers!
    leuk die fotokes trouwens:)
    maedel, ik wacht met ongeduld op dien nieuwe bericht, ik heb mich weer kapot gelachen.
    xxx


  • 21 Juli 2008 - 09:10

    Mereltje:

    haa meid,
    Det klinkt allemaol super! Nog hielvuul plezeer!!
    xx

  • 21 Juli 2008 - 09:43

    Hanneke:

    ha kim jong,
    die foto's zeen dr al erg goad oet, ech tof! geneet nog maar ff van de stad want bijna meugse die kiendjes f wat goan liere! vuul plezeer en succes en ik leas wel wie het ug vergeit!
    xx

  • 21 Juli 2008 - 10:49

    Anke:

    Maedje!

    mazzelkont.. lekker in de zon ligge terwiel weej heej in de raege zitte te peeze!! En no motte we dich auk nog misse op os personielsfeesje!!! Gelökkig veur dich det d'r gen kakkerlakke zitte, maar de hes nog 3 maond he!!
    Vuul plezaer maedel en blief veural schrieve!!
    xx

  • 21 Juli 2008 - 21:41

    Joel:

    hhahahaah does!
    Wat super man! geniet der van en hald os op de huugte!

    xxx joel

  • 22 Juli 2008 - 08:35

    Manouk:

    Schwes, Hoe is t? t weurd wal weer s tied veur een nieuw stukje! X Manouk

  • 22 Juli 2008 - 17:36

    Wietje:

    Hai kim

    Wat leuk dat jullie stage lopen in Thailand geniet maar van het mooie weer daar want hier regend het alleen maar.
    Ik zal je blijven volgen want volgend jaar wil ik ook naar Thailand gaan.
    Maak maar veel foto's en verhalen.

    Groetjes
    wietje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2008

Laatste stageweek en weekje vakantie!

12 September 2008

6 t/m 12 september

01 September 2008

25 t.m 31 augustus

22 Augustus 2008

Koh Phangan, Fullmoon party

13 Augustus 2008

Weekske 3
kim

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 10994

Voorgaande reizen:

14 Juli 2008 - 14 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: